Üldtingimused

Üldtingimused

kehtivad alates 26.08.2025

Nuti Grupp OÜ, registrikood 14610400, Tartu mnt 74, 10144 Tallinn, Eesti.

 
1. MÕISTED

Nuti Grupp ehk väljaandja – Nuti Grupp OÜ, Tartu mnt 74, 10144 Tallinn.
Pool – Nuti Grupp või nende teenuse tellija/kasutaja/ostja, koos nimetatuna pooled.
Kasutaja – Nuti Grupi e-poe ja/või digitaalsete toodete veebikeskkonna kasutaja, tellija ja/või ostja.
Kasutajakonto – Nuti Grupi e-poe ja/või digitaalsete toodete ja teenuste ostmiseks, tellimiseks ning kasutamiseks loodud konto.
Tellija – eraisik või juriidiline isik, kes on tellinud Nuti Grupi väljaande.
Ostja – isik, kes sooritab ostu Nuti Grupi e-poest.
Pabertoode – väljaanne, mille sisu on kättesaadav paberil.
Kojukanne – Nuti Grupi koostööpartner, kes tegeleb pabertoodete kojukandega.
Digitoode – väljaanne, mille sisu on kättesaadav digitaalselt.
E-pood – Nuti Grupi veebilehe pood, kust saab tellida kaupu.
Tellimus – Nuti Grupi ja tellija vahel sõlmitud ostu-müügileping paber- ja/või digitoote või e-poe kaupade tellimiseks.
Tellimuste vastuvõtja – Nuti Grupi koostööpartner AS Postimees Grupp, kes tegeleb perioodiliselt ilmuvate pabertoodete tellimuste haldamisega.
Väljaanne – Nuti Grupi välja antav paber- või digitoode.
Üldtingimused – keskkondade kasutamise ja tellimise/ostmise tingimused.

2. ÜLDTINGIMUSTE KEHTIVUS JA MUUTMINE
  • Üldtingimused kehtivad kõikidele kasutajatele.
  • Nuti Grupil on õigus üldtingimusi muuta. Üldtingimuste muudatus jõustub uuendatud tingimuste avalikustamisega nutigrupp.ee/uldtingimused
  • Väljaandja kehtestab toote või väljaande hinna ja muud ostu- ja tellimistingimused. Väljaandjal on õigus toodete või tellimuste hindu ja tellimistingimusi muuta.
  • Tellimuse hinnale võib lisanduda tasu kauba kättetoimetamise eest. Kauba kättetoimetamise tasu sõltub ostja asukohast ning kättetoimetamise viisist. Kättetoimetamise tasu kuvatakse ostjale tellimuse vormistamisel.
  • Teave ostetava või tellitava kauba kohta on esitatud e-poes kauba juures.
  • Väljaandja võib peatada või lõpetada väljaande kirjastamise. Soovituslikult teavitab väljaandja tellijat sellest 7 päeva ette. Juhul kui väljaandja otsustab peatada või lõpetada väljaande kirjastamise, tagastab väljaandja tellijale tema tasutud ettemakse juhul, kui tellijaga ei leita muud viisi saamata jäänud väljaande hüvitamiseks.
  • Väljaandjal on õigus nõuda tellijalt üldtingimuste nõuete täitmist. Kui tellija ei täida nõudeid 14 päeva jooksul, on väljaandjal õigus tellimus peatada või lõpetada, seda eelkõige juhul, kui:
    • Tellija esitatud andmed on valed ja/või ebatäpsed.
    • Tellija postkast ei vasta üldtingimuste punkti 3.4.6. ja/või 3.4.7. nõuetele.
    • Tellija annab kasutajakonto kasutajanime ja parooli edasi teisele isikule.
    • Tellija ei tasu tellimuse eest maksetähtpäevaks.
    • Tellija rikub muid üldtingimuste nõudeid.
3. TELLIMINE ja OSTMINE
  • Üldist
    • Tellija tellib toote väljaandja määratud hinnaga, üldtingimuste alusel. Tellimuse vormistamisel kinnitab tellija, et on üldtingimustega nõus ning kohustub neid täitma. Kinnituse kehtivus ei sõltu tellimuse vormistamise kanalist.
    • Tellimuse vormistamisel on tellija kohustatud esitama tellimuse teostamiseks vajalikud andmed. Esitatud andmed peavad olema tõesed, et tagada kliendiandmete terviklikkus ja õigsus, mis on kvaliteetse teenuse pakkumise alus.
    • Juhul kui tellija esitatud andmed on valed ja/või puudulikud, ei saa väljaandja tellimust nõuetekohaselt täita.
    • Tellija tasub tellimuse eest õigeks ajaks ja täielikult. Vastasel juhul ei saa väljaandja tellimust nõuetekohaselt täita.
  • Kasutajakonto
    • Kasutajaks registreerudes tuleb määrata kasutajanimi, e-posti aadress ja parool.
    • Kasutajakonto meiliaadress peab olema tegelikus kasutuses, et kasutajale oleks võimalik edastada toodet ja teenust puudutavat infot.
    • Kasutajanimi ja parool on konfidentsiaalne teave, mida pooled ei tohi kolmandatele isikutele edastada.
    • Kasutajal on õigus oma konto igal ajal kustutada.
  • Digitoodete tellimine
    • Digitoote sisule saab kasutajakonto kaudu ligipääsu vahetult pärast tellimuse eest tasumist. Kasutajakonto kohta vaata lähemalt punktist 3.2.
    • Kasutajal on õigus kasutada digitooteid üksnes isikliku kasutajanime, e-posti ja parooliga. Kasutajakonto edasiandmine teisele isikule on keelatud. Kui väljaandja tuvastab digitoote tarbimise nõuete rikkumise, on tal õigus kooskõlas punktiga 2.7. tellimus peatada või lõpetada.
    • Digitooteid on võimalik tellida vaid püsitellimusena, mille eest tasutakse püsimaksetega. Püsimakse õnnestumise või ebaõnnestumise korral saadetakse tellijale vastavasisuline e-kiri tellija jäetud aadressile. Kiri sisaldab infot tellimuse püsimakse toimumise või mittetoimumise kohta, millele vastavalt toimub kas püsitellimuse pikenemise või peatumine.
    • Pärast digitellimuse lõppemist tellija algatusel võib väljaandja tellijat teavitada digitellimuse lõppemisest ja pakkuda tellimuse pikendamist või uue tellimuse vormistamist.
    • Väljaandjal on õigus saata digitoote tellijale kasutajakontoga seotud meiliaadressile teenusega seotud olulist infot, et tagada tellitud teenusest maksimaalne kasu.
  • Perioodiliselt ilmuvate pabertoodete tellimine
    • Tellimuse vormistamisel on tellija kohustatud esitama tellimuse teostamiseks vajalikud andmed: ees- ja perekonnanimi, täpne aadress (tänav, maja nr, korteri nr, linn/asula/ või küla/maakond, postiindeks), kontakttelefon ning võimalusel e-posti aadress.
    • Juhul, kui tellimuse saaja ja tellimuse eest maksja on erinevad, peab tellija mõlema kohta esitama punktis 3.4.1. fikseeritud andmed.
    • Tellimuse vormistamisega kinnitab tellija, et nõustub üldtingimuste ja isikuandmete töötlemise korraga ning kohustub neid täitma.
    • Tellijal on esitatud ja õigeks ajaks tasutud tellimuse alusel õigus saada väljaanne soovitud perioodiks, määratud aadressile.
    • Tellijal on õigus oma perioodiliselt ilmuva pabertoote tellimus Eesti Vabariigi piires ümber adresseerida. Selleks tuleb esitada soov, helistades tellimuste vastuvõtja (AS Postimees Grupp) klienditoe telefonil 666 2525 või kirjutades meiliaadressile levi@postimees.ee . Ümberadresseerimine jõustub hiljemalt 10 tööpäeva jooksul pärast vastava teate saamist ja sõltuv väljaande ilmumisgraafikust.
    • Tellijal on perioodiliselt ilmuva pabertoote tellimiseks postiseaduses esitatud nõuetele vastav turvaline, väljaande mõõtmetele vastav, ligipääsetav ning tellija postkastina identifitseeritav postkast. Postkast on identifitseeritav juhul, kui sellele on märgitud aadress (nt maja ja/või korteri number, talu nimi). Ettevõtte postkastil peab olema ettevõtte nimi.
    • Tellija tagab püsivalt turvalise, talvel lumest ja jääst puhastatud vaba ligipääsu oma postkastile.
    • Juhul kui tellija postkast ei vasta üldtingimuste nõuetele, ei vastuta väljaandja nõuetele mittevastava kojukande eest.
    • Perioodiliselt ilmuva pabertoote tellimuse lõpptähtaja lähenedes saadab tellimuste vastuvõtja tellijale ettemaksuarve/müügipakkumise, et tellija saaks soovi korral tellimust uuendada.
    • Tellijal on õigus perioodiliselt ilmuva pabertoote tellimus enne tähtaega lõpetada. Tellimuse ennetähtaegse lõpetamise korral on tellijal õigus tagasi saada saamata numbrite maksumus. Tagasimakstavast summast on õigus maha arvata kuni 10% tellimuse ennetähtaegse lõpetamise kulude katteks, kuid mitte alla 3 euro.
    • Perioodiliselt ilmuva pabertoote tellimuse ennetähtaegse lõpetamise korral kannab tellimuste vastuvõtja väljamaksmisele kuuluva summa tellija avalduses näidatud pangakontole 10 tööpäeva jooksul. Tagasimakseid ei tehta sularahas.
    • Tellimuse ennetähtaegseks lõpetamiseks tuleb tellimuste vastuvõtjale esitada kirjalik avaldus, kus näidatakse ära tellija ja tellimuse andmed, lõpetamise aeg, pangakonto number ja valdaja nimi. Avaldus tuleb esitada meiliaadressile levi@postimees.ee .
  • Püsimakselepinguga tellimine
    • Perioodiliselt ilmuvaid pabertooteid on võimalik tellida pangakaardi püsimaksega või E-arve püsimakselepinguga pangas.
    • Püsimakselepingu sõlmimisel jõustub pabertoote tellimus väljaande ilmumisgraafiku järgi, sõltuvalt tasumise ajast.
    • Kaardi püsimakse korral toimub tasumine 1 kuu või 1 aasta kaupa, ettemaksena järgmise perioodi eest.
    • Püsimaksega Tellimus pikeneb automaatselt iga tellimisperioodi lõpus v.a juhul, kui Tellija tühistab Tellimuse enne käimasoleva tellimisperioodi lõppu. Uue tellimisperioodi pikkus ja makse tingimused võetakse eelmiselt tellimisperioodilt.
    • Püsimaksega Tellimus pikeneb automaatselt kuni 10 kalendripäeva enne käimasoleva tellimisperioodi lõppu, välja arvatud enne seda lõpetatud Tellimused.
    • E-arve püsimakse lepingu korral võib Tellijale esitatud e-arvete esimese makse summa olla kuni kolme perioodi Tellimuse tasu:
      • Esimese perioodi makse arvutamise aluseks on arve väljastamise hetkeks kätte saadud Tellimuse hind möödunud perioodi eest;
      • Teise perioodi makse on jooksva perioodi Tellimuse hind;
      • Kolmanda perioodi makse on ettemaks järgneva perioodi eest.
    • Püsimaksega Tellimust saab tühistada klienditoe kaudu. E-arve püsimakse lepingut saab tühistada ka pangakontoris või internetipangas.
    • Lepingute puhul, mille esemeks on ajalehtede, ajakirjade või muude perioodiliselt ilmuvate väljaannete üleandmine 14-päevane taganemisõigus ei kehti (v.a. selliste väljaannete tellimiseks sõlmitud kestvuslepingule).
    • Püsimaksega Tellimust on võimalik tühistada kasutajakontolt „Minu tellimused“ alt või klienditoe kaudu. Tellimuse tühistamisel kestab Tellimus kuni ettemakstud perioodi lõpuni ja ettemaksu ei tagastata.
    • Püsimaksega tellimuse korral peab tellija jälgima, et tasumise kuupäeval oleks kontol vajalik summa. Raha puudumisel teavitatakse sellest tellijat 5 päeva möödudes ja vajadusel veel 5 päeva möödudes. Kui makset ei ole võimalik teostada, siis tellimus katkeb ja sellest teavitatakse ka tellijat.
    • E-arve püsimakselepinguga Tellimuse tähtaja saabumisel edastatakse Tellijale uus arve/müügipakkumine, võimaldamaks Tellijal jätkata Tellimust. Kui Tellija on avaldanud soovi pakkumisi mitte saada, siis uut pakkumist ei saadeta.
    • Digitaalsetes rakendustes pakutavate Tellimuste müük toimub iOS operatsioonisüsteemiga seadmetel läbi App Store teenuse ja Android operatsioonisüsteemiga seadmetel läbi Google Play Store teenuse ning sellest tulenevalt rakenduvad nimetatud tehingutele App Store’i või Google Play Store’i kasutustingimused ja neist tulenevad nõuded.
  • Tellimine e-poest
    • E-poes müüdavate toodete hinnad on märgitud toodete juurde. Hinnale lisandub tasu kauba kättetoimetamise eest.
    • Kauba kättetoimetamise tasu sõltub ostukorvi lõppsummast, ostja asukohast ning kättetoimetamise viisist. Kättetoimetamise tasu kuvatakse ostjale tellimuse vormistamisel.
    • Teave kauba kohta on esitatud e-poes vahetult kauba juures.
    • E-poe tellimuse vormistamiseks tuleb täita nõutud andmeväljad ning valida sobiv toodete kohaletoimetamise viis ja makseviis. Pangalingiga tasumisel tuleb kindlasti vajutada nupule „Tagasi kaupmehe juurde“.
    • E-poe makseid vahendab Maksekeskus AS. Tasumine toimub turvalises keskkonnas, mille eest vastutab Maksekeskus.
    • Leping jõustub alates tasumisele kuuluva summa laekumisest.
    • Kui tellitud kaupa ei ole võimalik tarnida seoses kauba lõppemisega või muul põhjusel, teavitatakse sellest ostjat esimesel võimalusel ning tagastatakse tasutud raha (sh kauba kättetoimetamise kulud) viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul teate saatmisest.
    • Kaupu saab tellida Eestisse.
    • E-poest tellitud kaubad jõuavad määratud sihtpunkti reeglina 10 tööpäeva jooksul. Kauba kättesaamise valikud: Omniva pakiautomaat, SmartPOST pakiautomaat, Omniva kuller, SmartPOST kuller.
  • Taganemise õigus e-poest ostetud kaubale
    • Pärast tellimuse kättesaamist on ostjal õigus e-poes sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul.
    • Taganemisõigus ei kohaldu, kui ostjaks on juriidiline isik.
    • 14-päevase tagastamisõiguse kasutamiseks ei tohi tellitud kaupa kasutada muul viisil kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil, nagu see on lubatud kauba testimiseks füüsilises poes.
    • Kui kaupa on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on e-poel õigus tagastatava kauba eest tasumisest keelduda.
    • Kauba tagastamiseks tuleb esitada kauba tagastamise soovi avaldus (vabas vormis), mis tuleb saata e-posti aadressile pood@nutigrupp.ee hiljemalt 14 päeva jooksul kauba kättesaamisest.
    • Pärast avalduse saamist vaatab e-pood 14 tööpäeva jooksul avalduse üle ja võtab tellijaga ühendust, et teada anda tagastamise sooviavalduse menetlemise otsuse ja kokku leppida lahenduse detailid.
  • Pretensioonid
    • Tellijal on õigus esitada perioodiliselt ilmuva pabertoote tellimust või selle kättesaadavust puudutavaid pretensioone tellimuste vastuvõtja klienditoe telefonil 666 2525 või meiliaadressil levi@postimees.ee .
    • Pabertoodete kojukande kohta käivaid pretensioone menetletakse tagasiulatuvalt kuni 2 kuud alates klienditeenindusse pöördumisest. Tellimustega seotud muid, nt tellimuse vormistamise ja tasumisega või kasutajakontoga seotud pretensioone menetletakse tagasiulatuvalt kuni 6 kuud alates klienditeenindusse pöördumisest.
    • Väljaandja kohustub tellija pabertoodete kojukande ja e-poe tellimuste pretensiooni lahendama juhul, kui pretensiooni põhjused ei sõltu tellijast. Kui pretensiooni põhjuse on tekitanud tellija (postkast puudub või katki, ühispostkast, vale aadress kullerile, vale pakiautomaat, jne), peab tellija selle olukorra kõrvaldama või parandama esimesel võimalusel.
    • Juhul kui tellija ei saa temast mitteolenevatel põhjustel digitooteid tarbida, peab ta sellest väljaandjat mõistliku aja jooksul teavitama. Väljaandja kohustub leidma viisi, kuidas tellijale saamata jäänud teenus kompenseerida. Tagantjärele saamata jäänud teenust ei hüvitata.
    • Digitoote mittetarbimine ei ole alus tellimustasu tagastamiseks.
    • E-pood vastutab ostjale müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba asja üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe aasta jooksul alates kauba üleandmisest ostjale. Sellest esimese kuue kuu jooksul asja üleandmisest ostjale eeldatakse, et puudus oli olemas juba asja üleandmise ajal. Vastava eelduse ümberlükkamine on veebipoe kohustus.
    • Ostjal on õigus puuduse ilmnemisel pöörduda hiljemalt 2 kuu jooksul e-poe poole, saates e-kirja meiliaadressile pood@nutigrupp.ee või helistades telefonil 5611 1023.
    • E-pood ei vastuta puuduste eest, mis on tekkinud pärast kauba üleandmist ostjale.
    • Kui e-poest ostetud kaubal on puudused, mille eest e-pood vastutab, parandab või asendab e-pood puudusega kauba. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab e-pood ostjale kõik müügilepinguga kaasnenud tasud.
    • E-pood vastab tarbija esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 tööpäeva jooksul.
    • Kui ostjal on e-poe osas pretensioone, tuleb need saata meiliaadressile pood@nutigrupp.ee või helistada telefonil 5611 1023.
    • Kui väljaandja ja ostja ja/või tellija ei suuda lahendada vaidlust kokkuleppe teel ja/või mõistliku aja jooksul, võib ostja ja/või tellija pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti juures tegutseva tarbijavaidluste komisjoni poole (Endla 10a, 10122 Tallinn, tel 620 1707, e-post avaldus@komisjon.ee).
4. UUDISKIRJAD
  • Uudiskiri on tellijale saadetav e-kiri, mis sisaldab väljaandja uudiseid ja/või teateid. Uudiskiri võib sisaldada ka väljaandja toodete-teenustega seotud infot, nt üldtingimuste muudatuste teadet.
  • Väljaandja saadab ostjale uudiskirju ning pakkumisi ostja e-posti aadressile juhul, kui ostja on selleks andnud nõusoleku, sisestades veebilehel e-posti aadressi ning andnud teada, et soovib otsepostituse teateid ja uudiskirju.
  • Uudiskirjast saab igal ajal loobuda uudiskirja lõpus oleva nupu abil või saates e-kirja meiliaadressile pood@nutigrupp.ee. Loobumise korral eemaldatakse meiliaadress nimekirjast ja uudiskirju enam ei saadeta.
5. AUTORIÕIGUSED
  • Väljaannetes ja veebis avaldatud ristsõnad ja muud materjalid (tekst, graafika, fotod, videod, kommentaarid, kujundused ja mis tahes muu sisu) on autoriõiguse seaduse järgi autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.
  • Väljaandja kirjaliku või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis antud nõusolekuta ei ole lubatud materjale tervikuna ega õigusaktidega lubatud mahtu ületavas osas kopeerida, avaldada ega muul viisil kolmandatele isikutele kättesaadavaks teha ühelgi füüsilisel ega elektroonsel andmekandjal, sealhulgas sotsiaalmeedias. Sealhulgas on keelatud sisu kasutamine teksti- ja andmekaeve eesmärgil ning mis tahes tarkvaraprogrammi arendamiseks (sealhulgas masinõppe või tehisintellekti (AI) süsteemi koolitamiseks), automaatne või mitteautomaatne materjali allalaadimine või muul viisil salvestamine või töötlemine, materjali edasisaatmine mis tahes kolmandale isikule (sealhulgas edastamine allalaadimiseks), samuti sisu reprodutseerimine, muutmine, sellest kogumike või väljavõtete tegemine, teksti ja andmete koondamine analüüsi või kaevandamise või mis tahes ärilisel eesmärgil.
  • Ristsõnade ja muude materjalide loomine, kopeerimine ja levitamine. Materjalide vaba kasutamist ületavas osas kasutamine, sealhulgas materjalide kasutamine mis tahes kommertseesmärgil, on võimalik väljaandja kirjalikul või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis antud nõusolekul.
  • ee keskkonnas kasutajate loodud ristsõnad.
    • Kasutaja loodud ristsõna, mis on kasutaja ristsõnade andmehoidlas olev ristsõna, mida ei ole lehel ristsonad.ee avalikult avaldatud, mis on nähtav vaid kasutaja ristsõna spetsiifiliselt aadressilt ja mida kasutaja võib privaatselt jagada, on kasutaja privaatne ristsõna. Privaatse ristsõna autoriõigused ja intellektuaalne omand kuuluvad kasutajale.
    • Kui kasutaja on loonud ristsõna, mida kasutaja soovib jagada avalikult keskkonnas ristsonad.ee ja mille ta saadab ristsõna keskkonna moderaatorile ülevaatamiseks, siis see on avalik ristsõna. Oma ristsõna saatmisega moderaatorile kinnitab kasutaja, et on nõus loobuma autoriõigustest ja intellektuaalsest omandist OÜ Nuti Grupp kasuks. Kui moderaator kinnitab, et ristsõna on sobilik avaldamiseks avalikult lehel ristsonad.ee, siis sellega lähevad ristsõna autoriõigused ja intellektuaalne omand üle kasutajalt OÜ-le Nuti Grupp.
6. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMISE TINGIMUSED, KÜPSISTE KASUTAMINE JA NÕUSOLEKUD
  • Väljaandja isikuandmete töötlemise tingimustega on võimalik tutvuda https://nutigrupp.ee/privaatsustingimused/
  • Küpsiste kasutamise põhimõtted, eesmärgid ja õiguslikud alused on toodud isikuandmete töötlemise tingimuste peatükis 9 – https://nutigrupp.ee/privaatsustingimused
  • Väljaandja kogub kasutajatelt nõusolekuid:
    • Turunduspakkumiste tegemiseks.
    • Uudiskirjade saatmiseks.
    • Tarbijamängude korraldamiseks.
    • Kolmandate osapoolte soovil.
  • Nõusoleku andmine on vabatahtlik ning neid küsitakse teenuste-toodete tellimisel ja väljaandja veebilehtedel kampaaniate (küsitlused, mängud jne) korraldamisel.
  • Väljaandja võib korraldada kampaaniaid kolmanda poole soovil, olles ise andmete volitatud töötleja. Vastav info on avaldatud kampaania tingimustes.
  • Nõusolekut on võimalik igal ajal tagasi võtta. Seda saab teha vajutades kommunikatsiooni jaluses olevale loobumise nupule või helistades telefonil 5611 1023 või kirjutades meiliaadressile nuti@nutigrupp.ee.